image/svg+xml
image/svg+xml

Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Proje TÜBİTAK’tan Destek Almaya Hak Kazandı


Fakültemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Cemal TOSUN’un yürütücülüğünü yaptığı proje, TÜBİTAK 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı. “Türkiye’de Öğretmenlik Mesleğine Atama Sürecinin İyileştirilmesi: Kritik Bilişsel Olmayan Öğretmen Niteliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi” başlıklı proje ile öğretmenlik mesleğinin atama sürecindeki mevcut uygulamaların iyileştirilmesi, kritik bilişsel olmayan öğretmen niteliklerinin belirlenmesi ve bu niteliklerin farklı problem senaryolarına dayalı tarafsız ve objektif olarak ölçülmesi hedefleniyor.


Eğitimin farklı alt disiplinlerinde çalışan bilim insanları projeye katkı sunacak

‘Türkiye Yüzyılı’nda 2024-2028 yıllarının yol haritası olarak belirlenen 12. Kalkınma Planı’nın “Nitelikli İnsan ve Güçlü Aile, Sağlıklı Toplum” hedefleri kapsamında hazırlanan projede alanında yetkin bilim insanları görev alıyor. Doç. Dr. Cemal TOSUN’un yürütücülüğünü yaptığı projeye; Atatürk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR danışman, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erdal ŞENOCAK ise araştırmacı olarak katkı sunacak. 24 ay süreyle devam edecek projede ayrıca Fakültemizden Dr. Öğr. Üyesi Özge GÜN ile Dr. Öğr. Üyesi Esra SÖZER BOZ araştırmacı, 3 lisansüstü öğrencisi de bursiyer olarak çalışmalarıyla destek verecek.

Etkili öğretim, okul ortamında senaryolaştırılarak test edilecek

Proje hakkında bilgiler veren Doç. Dr. Cemal TOSUN, Türkiye’de öğretmenlere yönelik meslek kanunlarına akademisyenlerin bilimsel projeleri ile destek sağlamasının önemine değinerek, temel hedeflerinin etkili bir öğretim için gerekli nitelikleri belirlemek ve bu niteliklerin okul ortamındaki yansımalarını senaryolaştırarak, öğretmenlerin yetkinlik düzeylerini geliştirilecek "Durumsal Yargı Testi" ile ölçmek olduğunu ifade etti.

Doç. Dr. Cemal TOSUN, “Proje ile geliştireceğimiz ‘Durumsal Yargı Testi’ ile kritik bilişsel olmayan öğretmen niteliklerini ölçme hedefimiz, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atama sürecinde kullanılabilecek çoklu değerlendirme yöntemlerine katkı sunacak. Bu proje ile hem üniversitemize hem ülkemizin eğitim alanında gerçekleştirdiği nitelikli çalışmalara katkı sunabilecek olmanın heyecanı ve gururu içerisindeyiz. Bu düşüncelerle bizleri her zaman teşvik edip yüreklendiren Rektörümüz Prof. Dr. Sayın Orhan Uzun’a ve proje ekibine teşekkürlerimi sunuyorum.” diye konuştu.
  • Öğretmenler Günü Kutlama Etkinlikleri

  • Eğitim Fakültesi Öğretim Üyelerinden Ar-Ge Proje Pazarında Dikkat Çeken Çalışmalar

  • Öğretim Üyelerimiz TÜBİTAK 2247-A Ulusal Lider Araştırmacılar Programında Görev Alacak

  • Öğrencilerimize Yönelik Farkındalık Eğitimi Düzenlendi

  • BARÜ Öğrenci Kulüpleri Yeni Takım Arkadaşlarıyla Buluştu

  • Araştırma Görevlilerimizle Toplantı Düzenlendi

  • Doç. Dr. Mustafa KOCAARSLAN ERASMUS Ders Verme Hareketliliği Kapsamında Patras Üniversitesini Ziyaret Etti

  • TÜBİTAK 2209-A/B Projelerine Yönelik Bilgilendirme Toplantısı Düzenlendi

  • Bölüm ve Ana Bilim Dalı Başkanlarıyla Toplantı Düzenlendi

  • Bölüm/Program Temsilcileri ile Toplantı Düzenlendi