image/svg+xml
image/svg+xml

Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Proje TÜBİTAK’tan Destek Almaya Hak Kazandı


Fakültemiz Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Cemal TOSUN’un yürütücülüğünü yaptığı proje, TÜBİTAK 1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı. “Türkiye’de Öğretmenlik Mesleğine Atama Sürecinin İyileştirilmesi: Kritik Bilişsel Olmayan Öğretmen Niteliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi” başlıklı proje ile öğretmenlik mesleğinin atama sürecindeki mevcut uygulamaların iyileştirilmesi, kritik bilişsel olmayan öğretmen niteliklerinin belirlenmesi ve bu niteliklerin farklı problem senaryolarına dayalı tarafsız ve objektif olarak ölçülmesi hedefleniyor.


Eğitimin farklı alt disiplinlerinde çalışan bilim insanları projeye katkı sunacak

‘Türkiye Yüzyılı’nda 2024-2028 yıllarının yol haritası olarak belirlenen 12. Kalkınma Planı’nın “Nitelikli İnsan ve Güçlü Aile, Sağlıklı Toplum” hedefleri kapsamında hazırlanan projede alanında yetkin bilim insanları görev alıyor. Doç. Dr. Cemal TOSUN’un yürütücülüğünü yaptığı projeye; Atatürk Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa SÖZBİLİR danışman, Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erdal ŞENOCAK ise araştırmacı olarak katkı sunacak. 24 ay süreyle devam edecek projede ayrıca Fakültemizden Dr. Öğr. Üyesi Özge GÜN ile Dr. Öğr. Üyesi Esra SÖZER BOZ araştırmacı, 3 lisansüstü öğrencisi de bursiyer olarak çalışmalarıyla destek verecek.

Etkili öğretim, okul ortamında senaryolaştırılarak test edilecek

Proje hakkında bilgiler veren Doç. Dr. Cemal TOSUN, Türkiye’de öğretmenlere yönelik meslek kanunlarına akademisyenlerin bilimsel projeleri ile destek sağlamasının önemine değinerek, temel hedeflerinin etkili bir öğretim için gerekli nitelikleri belirlemek ve bu niteliklerin okul ortamındaki yansımalarını senaryolaştırarak, öğretmenlerin yetkinlik düzeylerini geliştirilecek "Durumsal Yargı Testi" ile ölçmek olduğunu ifade etti.

Doç. Dr. Cemal TOSUN, “Proje ile geliştireceğimiz ‘Durumsal Yargı Testi’ ile kritik bilişsel olmayan öğretmen niteliklerini ölçme hedefimiz, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atama sürecinde kullanılabilecek çoklu değerlendirme yöntemlerine katkı sunacak. Bu proje ile hem üniversitemize hem ülkemizin eğitim alanında gerçekleştirdiği nitelikli çalışmalara katkı sunabilecek olmanın heyecanı ve gururu içerisindeyiz. Bu düşüncelerle bizleri her zaman teşvik edip yüreklendiren Rektörümüz Prof. Dr. Sayın Orhan Uzun’a ve proje ekibine teşekkürlerimi sunuyorum.” diye konuştu.
  • 30 Ağustos Zafer Bayramı'mız Kutlu Olsun!

  • BARÜ' de Geliştirilen Yapay Zekâ Tabanlı Akıllı Sohbet Asistanı “BARÜ-ebilge” Yayında

  • Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Proje TÜBİTAK’tan Destek Almaya Hak Kazandı

  • Fakültemiz Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Tarafından Hazırlanan Tercih Rehberinde Büyük Başarı Elde Etti

  • Üniversite Alan Bazlı Yetkinlik Analizi’nin Eğitim Alt Alanında Ön Sıralarda Yer Alma Başarısı Gösterdik

  • BARÜ’de TYÇ logosu alan 10 programa ‘Avrupa Vizesi’ çıktı

  • BARÜ, 2 alanda dünyada ilk 200, Türkiye’de ise ilk 3’te yer aldı

  • Türkçe Öğretmenliği Programı Engelsiz Program Nişanı Almaya Hak Kazandı

  • Doğada Yaşam Sanatı Projesi TÜBİTAK Tarafından Desteklenmeye Uygun Bulundu

  • Öğretmenlerle Buluşuyoruz: Bilgi ve Deneyim Aktarımına İlk Adım Etkinliği Düzenlendi