image/svg+xml
image/svg+xml

I. Hayat Boyu Öğrenme Şenliği Geçekleştirildi.

Farklı zaman ve farklı mekânlarda, çeşitli ve kullanılabilir öğrenme olarak da tanımlanan, bireyi hangi yaşta olursa olsun ve hangi eğitim seviyesinde olursa olsun öğrenmenin bir parçası olarak kabul eden ve yaşamı boyunca kendini geliştirmesi gerektiğini ilke edinen hayat boyu öğrenmeye dikkat çekmek ve her türlü öğrenmeye değer vermek düşüncesi ile “Bilim, Kültür ve Spor Şenlikleri” kapsamında Eğitim Fakültesi ve Sürekli Uygulama ve Araştırma Merkezi işbirliğiyle “1. Hayat Boyu Öğrenme Şenlikleri” gerçekleştirildi.

Kulüpler sokağında yer alan “Hayat Boyu Öğrenme” stantlarında 1. ve 2. gün BESYO Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Rekreasyon Bölümü öğrencilerinin katkılarıyla “Geleneksel Okçuluktan Mangalaya, Aşık Oyunundan Mas Güreşine” geleneksel oyunlar ve geleneksel sporlar tanıtılıp katılımcılara uygulama imkanı verilirken dart, bocce ve satrançla ilgili etkinlikler de oldukça ilgi gördü.  Unutulmaya yüz tutmuş fakat son yıllarda küllerinden yeniden doğmaya başlayan geleneksel okçuluğun kültür tarihimizdeki yeri ve öneminin vurgulanması, yaygınlaştırılması, nesilden nesile aktarılması amacı ile hayat boyu öğrenme şenlikleri kapsamında teorik ve uygulamalı olarak geleneksel okçuluk ile ilgili temel bilgiler verildi. Türklerin yüzyıllar boyu hâkimiyet sembolü olarak gördüğü, İslamiyet’in kabulü ile birlikte kutsal nitelik kazanan geleneksel okçuluğun kendine has geleneksel kıyafetleri sergilendi. Yine Türk coğrafyasında yüzyıllar boyu yarışma şeklinde oynanan ve en yaygın geleneklerden biri haline gelen mas güreşi de etkinlikler arasında yerini aldı. Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yardımcı olan, bireylerin birbirine temas etmeden gerçekleştirebildikleri bir mücadele sporu olan ve geçmişten günümüze değişmeden gelen mas güreşi öğrencilerin ilgisini en çok çeken etkinliklerden birisi oldu. Hem eğlenme, hem de öğrenme şansı yakalayan öğrenciler, mas güreşiyle kıyasıya mücadele ettiler. Heyecan dolu dakikaların ardından bir Türk eğlencesi olan “Aşık Oyunu” ile keyifli dakikalar geçiren öğrenciler oyun ile sosyal becerilerini geliştirme fırsatı bulurken, aynı zamanda “Aşık Kemiği, Aşık Oyunu ve Çeşitleri, Aşık Atmak” deyiminin ortaya çıkışı gibi pek çok konu hakkında bilgi sahibi oldular. Zekâ ve strateji oyunlarının en önemlilerinden biri olan satranç ile Türklerin ata yurtlarından günümüze kadar gelen ve uzun yıllar pek çok Türk halkı tarafından oynanan zeka oyunumuz “mangala” aynı kulvarda rekabet etmek ve deneyimlemek isteyen öğrencilerin ilgisine sunuldu. Türklerin özellikle Osmanlı döneminde en çok oynadığı oyunlardan biri olan mangala oyunu da öğrencilerden büyük ilgi gördü.

I. Hayat Boyu Öğrenme Şenliğinin 2. ve 3. Günü Bartın Halk Eğitim Merkezi, Bartın Umut Özel Eğitim Okulu ve Üniversitemiz Sağlık Meslek Yüksekokulu da birbirinden ilginç ve değerli öğrenme etkinlikleri gerçekleştirdiler. Halk Eğitim Merkezi stantlarına gelen şenlik katılımcıları ebru sanatı, taş boyama, filografi ve mis sabun yapımı gibi el sanatlarını yaparak, yaşayarak ve zevk alarak öğrendiler. Umut Özel Eğitim Okulunun Stantlarında özel gereksinimli çocukların ürünleri ile tanışan şenlik katılımcılarının özel gereksinimli bireylere yönelik farkındalıklarının arttırılması amaçlandı. Sağlık Meslek Yüksekokulu stantlarına gelen katılımcılar ise sağlıklı yaşam, ilk yardım, göz sağlığı vb. konularda uygulamalı olarak kapsamlı bilgiler edindiler.
  • Akademik Kariyer Sürecinde Kilometre Taşları Etkinliği Düzenlendi

  • ERASMUS ESC Gönüllülük Projeleri Bilgilendirme Toplantısı Düzenlendi

  • “Her Yönüyle BARÜ Kütüphanesi” Etkinliği Düzenlendi

  • 2209-A Öğrenci Projeleri Başarımız Devam Ediyor

  • Drama ve Tiyatroya Kuş Bakışı Etkinliğinde Zafer GECEGÖRÜR Konuğumuz Oldu

  • Öğretim Üyelerimiz Hayat Boyu Öğrenme Zirvesi'ne Katıldı

  • Dünya Matematik Günü Etkinliği Düzenlendi

  • Öğretmen Okullarının Kuruluşunun 176. Yıl Dönümü Etkinliklerle Kutlandı

  • Fakültemizde Bir Dizi Toplantı Gerçekleştirildi

  • BARÜ’nün TÜBİTAK destekli projesi BİGG Spor Ödülleri Töreninde Sunuldu