"Geçmişten Günümüze Değişen Oyunlar: Karşılıklı Öğrenme Sürecinin İncelenmesi" Projesi TÜBİTAK Tarafından Desteklendi.
Üniversitemiz, öğrencilerinin “TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Programı” kapsamında kabul edilen 32 projesiyle 118 üniversite arasından ilk 5’e girdi. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü öğrencileri Aleyna Kübra TAŞ, Beyza ÖZÇELİK, Mert BARTU ve Orhan ALACAN tarafından gerçekleştirilmesi planlanan ve Tübitak tarafından destek kapsamına alınan "Geçmişten Günümüze Değişen Oyunlar: Karşılıklı Öğrenme Sürecinin İncelenmesi" başlıklı proje ile kuşaklar arasındaki değişen oyun alışkanlıkları ve kuşaklar arası sosyalleşme sürecinin daralmasını incelemek amaçlanmaktadır. Günümüzde çocukların bilişsel, duyuşsal ve devinişsel becerilerinin gelişiminde teknolojinin olumsuz etkileri göze çarpmaktadır. Buna bağlı olarak fiziksel gelişimleri gerilemekte, hayal dünyaları sınırlı kalmaktadır. Buna karşın geçmişteki oyunlar çocukları hareket etmeye düşünmeye teşvik etmektedir. Dolayısıyla iki kuşağın karşılıklı olarak birbirlerinin oyunlarını öğrenmesi, deneyimlemesi amacıyla tasarlanan bu proje günümüz çocuklarının sosyalleşmesini, iki kuşağın etkileşimini desteklemesi açısından önem taşımaktadır.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Çetin SEMERCİ'ye, PDR Bölüm Başkanı Nuriye SEMERCİ'ye, PDR Anabilim Dalı Başkanı Sinem TARHAN' a ve Proje Sorumlusu Sema SULAK hocalarımıza projemize olan desteklerinden dolayı teşekkürlerimizi sunarız.